Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Czujki dymu ... bezpieczeństwo w domu

Blog:  czarnapantera
Data dodania: 2022-02-27
wyślij wiadomość

Witajcie,

w których miejscach montujecie czujki dymu. U mnie dom piętrowy z poddaszem użytkowym. Planuję w kotłowni i gdzieś na piętrze, może korytarz. A jak jest u Was w tej kwestii?? 


2Komentarze
Data dodania: 2022-02-27 22:34:52
Ja mam 3 , jeden na suficie suficie kotłowni, w kuchni na suficie ale między kratka a oknem aby nie było że dym odrazu wywieje i nie zadziała i 3 mam na klatce schodowej na suficie nad schodami a wejściami do pokoi. Działać, działają mega głośno i oby nigdy się nie przydały
odpowiedz
Data dodania: 2022-02-28 21:44:41
Dziękuję. Oby nigdy się nie przydały:)
odpowiedz
Odpowiedź do przemekradomyski11

Ogrzewanie podłogowe a dodatkowo rozprowadzenie ciepła z kominka

Blog:  czarnapantera
Data dodania: 2022-02-13
wyślij wiadomość

Witajcie,

mam dylemat i proszę Was, moi drodzy o pomoc. Planujemy ogrzewanie podłogowe w całym domu. Piec na pelett, w okolicy nie ma gazu. W salonie na dole będzie kominek. Czy warto uwzględnić rozprowadzenie ciepła przy użyciu kominka na inne pokoje, w alternatywie jako drugie źródło energii, np. jakby prądu nie było???  Z drugiej strony - prądu nie będzie "chwilowo", może zatem generator wystarczy. Czy dla użycia okazjonalnego warto uwzględniać ogrzewanie z kominka i  bawić się w rozprowadzenia rur??  Czy u siebie posiadacie też co najmniej dwa źródła ciepła na wypadek awarii?? 

13Komentarze
qwertas  
Data dodania: 2022-02-13 16:01:01
ogrzewanie pelletem
Na chwilowe przerwy w dostawach prądu do pieca na pellet (i pomp obiegowych) będziecie potrzebowali zasilacza UPS i akumulatora, na te dłuższe chyba warto mieć agregat (w mojej wsi nie było prądu przez 20 godzin przy ostatnich wichurach), do takiego generatora trzeba mieć odpowiednio przygotowaną instalację więc wspomnijcie o tym elektrykowi. Do pieca dobierzcie odpowiednio duży zasobnik do pelletu, np. u mnie w nieocieplonej kostce z lat 80' jest zasobnik 100kg a codziennie spala się od 30 do 45kg pelletu czyli codziennie trzeba dosypywać 2-3 worki. Zróbcie tak żeby dosypywanie i czyszczenie pieca odbywało się raz na tydzień lub dwa. PS na takie sytuacje warto kupić sobie małą kuchenkę gazową na butlę bo potem nie ma nawet jak wody zagotować :) Ale to raczej problemy wynikające z mieszkania na tzw zadupiu, jak jest u was - tego nie wiem.
odpowiedz
Data dodania: 2022-02-13 16:54:07
Rekuperacji nie będzie. Zasobnik na pellet zakupimy duży aby ograniczyć częstą dosypkę. I agregat...
odpowiedz
Odpowiedź do qwertas
Data dodania: 2022-02-13 21:35:51
rozważając dgp grawitacyjne trzeba wziąć pod uwagę kilka spraw, po pierwsze żeby kominek ogrzał dużą ilość pomieszczeń sam musi być duży, u nas kominek 14 kw dogrzewa ok 30m2 na parterze oraz 8 i 12 m2 na górze, ponieważ do tych pomieszczeń dało się doprowadzić grawitacyjne dgp, robiliśmy to już po zrobieniu stropów i wcześniej dgp nie było planowane, do naszego wkładu można włożyć maks 4 kg drewna wolałabym żeby dało się włożyć z 6,, żeby kominek ogrzał więcej powierzchni wkład powinien mieć ze 20 kw, bardzo ważne jest, jeśli odcinki dgp grawitacyjnego są dłuższe, aby wszystkie były równej długości, jeśli jeden odcinek będzie dużo dłuższy, powietrze będzie intensywniej grzało przez te krótsze, nie wiem jak u innych u mnie kominek i dgp grawitacyjne tak samo dogrzewają parter jak i poddasze, jestem z tego dgp i kominka zadowolona, gdybym od początku planowała takie rozwiązanie walnęłabym wkład 24 kw po środku domu, co do sensowności rozwiązania powiem tak, wielu ludzi żyje w błędnym przeświadczeniu, że nie będzie żadnych awarii, wystarczy ups itd, otóż w Niemczech były już przypadki zimowego blackoutu i ludzie przez tydzień nie mieli prądu ani ogrzewania, tutaj ups może się .... czasy nie są łatwe i dom powinien mieć awaryjne źródło zasilania niezależne od prądu, dlatego moim zdaniem warto zrobić duży kominek z dgp
odpowiedz
Data dodania: 2022-02-14 21:51:30
Kurczę. I mam dylemat. Wiadomo, po jednej stronie koszty, po drugiej zasadność na wypadek "awarii". Kominek jest przewidziany i zaprojektowany rogowy na 14 kW. Nie wiem- chyba zajadę do kominków i popytam jeszcze:)
odpowiedz
Odpowiedź do maly-domek
Data dodania: 2022-02-15 13:55:45
generalnie przyjmuje się 1kw na 10m2 powierzchni przy wysokości pomieszczenia 2,5 m, u mnie jest 2,8, a na poddaszu 2,7 jeśli chodzi o parter wiele zależy od tego czy kominek jest na środku domu czy gdzieś z boku, u mnie jest na końcu salonu, stąd nie ogrzeje kuchni która jest dość daleko, koszt przyzwoitego wkładu kominkowego plus zabudowa z płyt varmsen to ok 10 000 w mazowieckim, za dgp zapłaciliśmy 1000 i przewiert przez strop 400 zł ale to były krótkie odcinki po 0.5 metra
odpowiedz
Odpowiedź do czarnapantera
Data dodania: 2022-02-13 21:45:38
warto też dać kręgi akumulacyjne, u nas są 3 kiedy wypali się drewno ciepło z akumulacji grzeje jeszcze jakąś godzinę
odpowiedz
tommar  
Data dodania: 2022-02-14 11:22:15
dom ogrzewam gazem ziemnym ale zrobiłem również kominek w ciepłej zabudowie i dgp na poddaszu do 5 pomieszczeń. dzięki temu rozwiązaniu trochę "oszczędzam" na zużyciu gazu. No i mam alternatywę w razie większej awarii prądu. Jestem w stanie praktycznie ogrzac cały dom bez garażu i kotłowni za pomocą kominka. Oczywiście jak jest prąd bo turbina na strychu tez musi mieć zasilanie. w razie braku prądu działa na zasadzie grawitacji przez dodatkowy dolot (byppas czy jak tam sie to pisze)do największego pomieszczenia na poddaszu po środku domu. dodam że nie patrzyłem czy mi się to kiedyś zwróci.koszt 25 k i dgp kolejne prawie 5k. Kominek był moim wielkim marzeniem które spełniłem. Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2022-02-14 21:57:03
Tak, tylko u Ciebie jest wykorzystywany jako zamienne źródło ciepła. z ogrzewaniem gazowym .. , a u mnie docelowo przewidziałam pellet. Nie chciałabym wchodzić w koszty tylko ze względu na sporadyczne, daj Boże awarie.
odpowiedz
Odpowiedź do tommar
jakubs  
Data dodania: 2022-02-15 18:48:25
Najdłuższa przerwa w dostawie prądu to były 3 dni po śnieżycy. W nowym domu temperatura nie spadnie przez ten czas tak drastycznie żebyś odczuwał jakiś straszliwy dyskomfort. Już widziałem takie domy z 4 źródłami ciepła, tylko po co... Jezeli nie będzie to główne źródło ciepła to szkoda pieniędzy
odpowiedz
Data dodania: 2022-02-15 19:22:33
Dokładnie. Też tak uważam, że szkoda wchodzić w dodatkowe koszty. Ostatecznie nagrzewnica pozostaje:)
odpowiedz
Odpowiedź do jakubs
Data dodania: 2022-02-17 06:35:11
kiepska decyzja, kominek albo piec kaflowy to jedyne sensowne alternatywy ogrzania się przy braku prądu, piecyki naftowe sprzedawane w Polsce działają na naftę sprowadzaną z Japonii, agregat na benzynę też najwygodniejszy nie jest, a piecyk gazowy potrzebuje gazu, drewno jest najłatwiejsze do pozyskania w Polsce, no ale każdy robi jak uważa
odpowiedz
Odpowiedź do czarnapantera
Data dodania: 2022-02-18 19:14:29
Kominek będzie w salonie, ale bez rozprowadzenia na pokoje. Ogrzewanie w całym domu podłogowe.
odpowiedz
Odpowiedź do maly-domek
Data dodania: 2022-02-19 08:16:39
każdy robi jak mu pasuje :) powodzenia w budowie
odpowiedz
Odpowiedź do czarnapantera
czarnapantera
ranga - mojabudowa.pl sympatyk
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 7495
Komentarzy: 27
Obserwują: 2
On-line: 9
Wpisów: 14 Galeria zdjęć: 16
Projekt
bez piwnicy
ETAP BUDOWY - Brak
ARCHIWUM WPISÓW
2024 maj
2022 październik
2022 sierpień
2022 kwiecień
2022 luty
2021 październik
2021 wrzesień
2021 sierpień

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników