Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Ogrzewanie podłogowe a dodatkowo rozprowadzenie ciepła z kominka

Blog:  czarnapantera
Data dodania: 2022-02-13
wyślij wiadomość

Witajcie,

mam dylemat i proszę Was, moi drodzy o pomoc. Planujemy ogrzewanie podłogowe w całym domu. Piec na pelett, w okolicy nie ma gazu. W salonie na dole będzie kominek. Czy warto uwzględnić rozprowadzenie ciepła przy użyciu kominka na inne pokoje, w alternatywie jako drugie źródło energii, np. jakby prądu nie było???  Z drugiej strony - prądu nie będzie "chwilowo", może zatem generator wystarczy. Czy dla użycia okazjonalnego warto uwzględniać ogrzewanie z kominka i  bawić się w rozprowadzenia rur??  Czy u siebie posiadacie też co najmniej dwa źródła ciepła na wypadek awarii?? 

13Komentarze
qwertas  
Data dodania: 2022-02-13 16:01:01
ogrzewanie pelletem
Na chwilowe przerwy w dostawach prądu do pieca na pellet (i pomp obiegowych) będziecie potrzebowali zasilacza UPS i akumulatora, na te dłuższe chyba warto mieć agregat (w mojej wsi nie było prądu przez 20 godzin przy ostatnich wichurach), do takiego generatora trzeba mieć odpowiednio przygotowaną instalację więc wspomnijcie o tym elektrykowi. Do pieca dobierzcie odpowiednio duży zasobnik do pelletu, np. u mnie w nieocieplonej kostce z lat 80' jest zasobnik 100kg a codziennie spala się od 30 do 45kg pelletu czyli codziennie trzeba dosypywać 2-3 worki. Zróbcie tak żeby dosypywanie i czyszczenie pieca odbywało się raz na tydzień lub dwa. PS na takie sytuacje warto kupić sobie małą kuchenkę gazową na butlę bo potem nie ma nawet jak wody zagotować :) Ale to raczej problemy wynikające z mieszkania na tzw zadupiu, jak jest u was - tego nie wiem.
odpowiedz
Data dodania: 2022-02-13 16:54:07
Rekuperacji nie będzie. Zasobnik na pellet zakupimy duży aby ograniczyć częstą dosypkę. I agregat...
odpowiedz
Odpowiedź do qwertas
Data dodania: 2022-02-13 21:35:51
rozważając dgp grawitacyjne trzeba wziąć pod uwagę kilka spraw, po pierwsze żeby kominek ogrzał dużą ilość pomieszczeń sam musi być duży, u nas kominek 14 kw dogrzewa ok 30m2 na parterze oraz 8 i 12 m2 na górze, ponieważ do tych pomieszczeń dało się doprowadzić grawitacyjne dgp, robiliśmy to już po zrobieniu stropów i wcześniej dgp nie było planowane, do naszego wkładu można włożyć maks 4 kg drewna wolałabym żeby dało się włożyć z 6,, żeby kominek ogrzał więcej powierzchni wkład powinien mieć ze 20 kw, bardzo ważne jest, jeśli odcinki dgp grawitacyjnego są dłuższe, aby wszystkie były równej długości, jeśli jeden odcinek będzie dużo dłuższy, powietrze będzie intensywniej grzało przez te krótsze, nie wiem jak u innych u mnie kominek i dgp grawitacyjne tak samo dogrzewają parter jak i poddasze, jestem z tego dgp i kominka zadowolona, gdybym od początku planowała takie rozwiązanie walnęłabym wkład 24 kw po środku domu, co do sensowności rozwiązania powiem tak, wielu ludzi żyje w błędnym przeświadczeniu, że nie będzie żadnych awarii, wystarczy ups itd, otóż w Niemczech były już przypadki zimowego blackoutu i ludzie przez tydzień nie mieli prądu ani ogrzewania, tutaj ups może się .... czasy nie są łatwe i dom powinien mieć awaryjne źródło zasilania niezależne od prądu, dlatego moim zdaniem warto zrobić duży kominek z dgp
odpowiedz
Data dodania: 2022-02-14 21:51:30
Kurczę. I mam dylemat. Wiadomo, po jednej stronie koszty, po drugiej zasadność na wypadek "awarii". Kominek jest przewidziany i zaprojektowany rogowy na 14 kW. Nie wiem- chyba zajadę do kominków i popytam jeszcze:)
odpowiedz
Odpowiedź do maly-domek
Data dodania: 2022-02-15 13:55:45
generalnie przyjmuje się 1kw na 10m2 powierzchni przy wysokości pomieszczenia 2,5 m, u mnie jest 2,8, a na poddaszu 2,7 jeśli chodzi o parter wiele zależy od tego czy kominek jest na środku domu czy gdzieś z boku, u mnie jest na końcu salonu, stąd nie ogrzeje kuchni która jest dość daleko, koszt przyzwoitego wkładu kominkowego plus zabudowa z płyt varmsen to ok 10 000 w mazowieckim, za dgp zapłaciliśmy 1000 i przewiert przez strop 400 zł ale to były krótkie odcinki po 0.5 metra
odpowiedz
Odpowiedź do czarnapantera
Data dodania: 2022-02-13 21:45:38
warto też dać kręgi akumulacyjne, u nas są 3 kiedy wypali się drewno ciepło z akumulacji grzeje jeszcze jakąś godzinę
odpowiedz
tommar  
Data dodania: 2022-02-14 11:22:15
dom ogrzewam gazem ziemnym ale zrobiłem również kominek w ciepłej zabudowie i dgp na poddaszu do 5 pomieszczeń. dzięki temu rozwiązaniu trochę "oszczędzam" na zużyciu gazu. No i mam alternatywę w razie większej awarii prądu. Jestem w stanie praktycznie ogrzac cały dom bez garażu i kotłowni za pomocą kominka. Oczywiście jak jest prąd bo turbina na strychu tez musi mieć zasilanie. w razie braku prądu działa na zasadzie grawitacji przez dodatkowy dolot (byppas czy jak tam sie to pisze)do największego pomieszczenia na poddaszu po środku domu. dodam że nie patrzyłem czy mi się to kiedyś zwróci.koszt 25 k i dgp kolejne prawie 5k. Kominek był moim wielkim marzeniem które spełniłem. Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2022-02-14 21:57:03
Tak, tylko u Ciebie jest wykorzystywany jako zamienne źródło ciepła. z ogrzewaniem gazowym .. , a u mnie docelowo przewidziałam pellet. Nie chciałabym wchodzić w koszty tylko ze względu na sporadyczne, daj Boże awarie.
odpowiedz
Odpowiedź do tommar
jakubs  
Data dodania: 2022-02-15 18:48:25
Najdłuższa przerwa w dostawie prądu to były 3 dni po śnieżycy. W nowym domu temperatura nie spadnie przez ten czas tak drastycznie żebyś odczuwał jakiś straszliwy dyskomfort. Już widziałem takie domy z 4 źródłami ciepła, tylko po co... Jezeli nie będzie to główne źródło ciepła to szkoda pieniędzy
odpowiedz
Data dodania: 2022-02-15 19:22:33
Dokładnie. Też tak uważam, że szkoda wchodzić w dodatkowe koszty. Ostatecznie nagrzewnica pozostaje:)
odpowiedz
Odpowiedź do jakubs
Data dodania: 2022-02-17 06:35:11
kiepska decyzja, kominek albo piec kaflowy to jedyne sensowne alternatywy ogrzania się przy braku prądu, piecyki naftowe sprzedawane w Polsce działają na naftę sprowadzaną z Japonii, agregat na benzynę też najwygodniejszy nie jest, a piecyk gazowy potrzebuje gazu, drewno jest najłatwiejsze do pozyskania w Polsce, no ale każdy robi jak uważa
odpowiedz
Odpowiedź do czarnapantera
Data dodania: 2022-02-18 19:14:29
Kominek będzie w salonie, ale bez rozprowadzenia na pokoje. Ogrzewanie w całym domu podłogowe.
odpowiedz
Odpowiedź do maly-domek
Data dodania: 2022-02-19 08:16:39
każdy robi jak mu pasuje :) powodzenia w budowie
odpowiedz
Odpowiedź do czarnapantera

Obróbki blacharskie dachu i okna dachowe

Blog:  czarnapantera
Data dodania: 2021-10-26
wyślij wiadomość

Obróbki blacharskie w toku. Bardzo dobrze wyglądają. Okna dachowe zamontowane na dachu. Wybrałam firmę Fakro 78x140, a w zasadzie dekarz, który  bardzo polecał Fakro.  Dużo się naczytałam na MB i opiniach na stronach internetowych, że nie wiedziałam,  na co konkretnie się zdecydować.  Każda z firm w równym stopniu była zachwalana, jak i negowana. Wchodziły w grę dwie firmy Fakro i Velux.  Do łazienki wybrałam białe pcv, a do pokoi drewniane.   Oczywiście, wraz z postępem prac nachodzą mnie wątpliwości, czy wybór dobry, czy ilość okien jest dostateczna w pokojach ...?  Ale już tak mam:)

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

1Komentarze
Data dodania: 2021-10-27 08:14:52
No tak minimum się daje jedno takie okno na 10m2 podłogi. Ja mam te same okna i w pokoju 20m2 są dwa na dwóch stronach dachu kopertowego i jest idealnie.
odpowiedz

Dach coraz bliżej ...

Blog:  czarnapantera
Data dodania: 2021-10-26
wyślij wiadomość

Witajcie,

została położona więźba dachowa. Z aktualnymi problemami z drewnem, czas oczekiwania wyniósł ok. 2 miesięcy. Dobrze, że w ogóle dotarła.  Oczywiście, pozostał materiał w postaci łat i dyli. Mając na uwadze "chore" ceny można było pieniądze wykorzystać na inne potrzeby budowlane. U Was także materiał pozostał z prac budowlanych ??  Zbrojenia też zostały, ale zdążyłam odsprzedać dalej ... W końcu to wydane pieniądze. Przeszacowanie majstrów:(  

 FS-11562/21/C

Dalej w górę ... i dylematów coraz więcej

Blog:  czarnapantera
Data dodania: 2021-09-20
wyślij wiadomość

Posuwamy się stopniowo w górę:) Teraz dylemat i ból głowy na temat okien. Czy z przodu ( 3 szt.) robić fixy w połowie otwierane, czy całe z balustradą szklaną?? Zdania podzielone, decyzji brak. Córka zażyczyła sobie na piętrze, w swoim pokoju okno (150 szer. x 220)  całe fix, bo jej się marzy  "okno z siedziskiem"  . Nie jestem przekonana do tego pomysłu, gdyż jest to okno nieotwierane. Pozostanie zatem zrobić jeszcze w pokoju okno dachowe, które nie było planowane. Może ktoś z Was  coś takiego zrobił i jest zadowolony bądź nie z takiego rozwiązania?

19.09.2021

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

I widok z góry, na piętro - rozkłady pomieszczeń i antresola w zalążku.

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

Bardzo chciałam wejść na piętro i zobaczyć fizyczne rozmieszczenie pomieszczeń. Wiadomo, papier wszystko przyjmie. Ale niestety, na górze drabiny skapitulowałam, Mój M. mówił, żebym weszła, bo to łatwe i jak weszłam tak zejdę. Tylko obawiam się, że niestety bym nie zeszła. A OSP daleko i jeszcze kosztami by obciążyli:) Zatem M. nagrał reportaż, utrwalił na zdjęciach.  I żeby nie było tak pięknie i zgodnie z planem - do przesunięcia 2 ściany i 1 wejście. Dobrze, że niewiele bloczków postawionych:) Czy od razu na projekcie tak nie można było zrobić?? Pytanie retoryczne.

8Komentarze
Data dodania: 2021-09-21 04:52:39
okno dachowe to specyficzne rozwiązanie, zwłaszcza od strony południowej latem wpada przez nie momentami za dużo ciepła, można zrobić okno z poziomym otwarciem u góry no ale wiadomo, nie zawsze to pasuje do elewacji, rozważaliśmy takie rozwiązanie w jadalni bo chcieliśmy mieć ładny widok na ogród, ale w końcu zostało okno klasyczne dzielone na pół
odpowiedz
Data dodania: 2021-09-21 22:55:30
Obawiam się że okno 150x220 nieotwierane słabo się sprawdzi na poddaszu. Rozważam fix dzielony poziomo i otwierany w górnej części.
odpowiedz
Odpowiedź do maly-domek
Data dodania: 2021-09-21 08:05:09
nie wiem jakie macie rozwiązania konstrukcyjne domu, ale przy takiej ilości okien na poddaszu warto dodać jakiś pionowy słup zbrojeniowy żeby usztywnić ścianę, chyba, że takie wzmocnienie idzie w tym słupie w szarych bloczkach
odpowiedz
Data dodania: 2021-09-21 22:56:45
Okno zaplanowane w projekcie. Posiada wzmocnienie . Tylko kwestia jaki rodzaj wybrać.
odpowiedz
Odpowiedź do maly-domek
marloni  
Data dodania: 2021-09-21 08:39:25
Wydaje mi się że fixy na parterze to nie problem ale na piętrze pojawi się problem jak je umyć... Co do dachowego to trzeba wziąć pod uwagę że gdy pada deszcz to nie otworzysz, mnie to się dachowe źle kojarzy bo zawsze w zakamarkach osy wiły tam sobie gniazdka a gdy naprawdę było potrzebne w czasie burzy bo duszno to nie można było otworzyć. Moskitiera na takie okno czy roleta to też spory wydatek. Dlatego dla mnie dachowe to nie do końca fajne rozwiązanie...co jedynie świetliki w celu doświetlenia pomieszczenia 😉
odpowiedz
Data dodania: 2021-09-21 23:03:32
Planuję klimatyzację na poddaszu, więc może nie będzie takie uciążliwe korzystanie z okien dachowych. Sama już nie wiem.
odpowiedz
Odpowiedź do marloni
Data dodania: 2021-09-21 15:56:42
Co do okien dachowych to ilu ludzi tyle opinii. NIektórzy nie wyobrażają sobie domu bez, ja specjalnie usuwałam wszystkie z projektu. Znajomi narzekają, że bardzo sie kurzą, nad klatką schodową ciężko je umyć, nagrzewają pomieszczenie. Podobno deszcz nie jest aż takim problemem bo przy małej intensywoności nie pada do środka. My mamy okna francuskie, z barierką do samej podłogi i się dobrze sprawdza. Okno 140cm szerokości ładnie doświetla pokój. Ale mogę się wypowiedzieć o fixach. Na parterze mam 6mb fixów (wielkie okna do podłogi). Działka idzie ze skosa. I do pewnego momentu spoko, bo sięgam żeby te okna umyć. Ale do połowy nie dam rady się dostać nawet z drabiny (zwykłej, 5 stopniowej z 'podestem' na górze). Więc mąz jako wyższy o kilkadziesiąt centymetrów ma za zadanie te okna od zewnątrz myć. Jak masz fajne dojście to luz, nie uwiera mnie brak otwierania tych okien a łatwiej sie myje fix bo ma mniej zakamarków. Co do okien na piętrze mam rozwiązanie z dzieleniem okna w pionie na wąziutkie okno (fix) i szerokie skrzydło. Dziś zrobiłabym ten sam podział ale z otwieraną węższa częscią z ruchomym słupkiem. Jednak źle się to myje, trzeba się naciągać a barierka przeszkadza.
odpowiedz
Data dodania: 2021-09-21 23:02:10
Oj, ciężkie decyzje. I ile rozwiązań, tylu zwolenników i przeciwników. Szkoda tylko, że przekonamy się o słuszności naszych wyborów dopiero podczas użytkowania. A do tej pory należy na coś się zdecydować. Pooglądam jeszcze Pinteresta :)
odpowiedz
Odpowiedź do wenaplus

Stemple i te sprawy

Blog:  czarnapantera
Data dodania: 2021-09-20
wyślij wiadomość

Dzisiaj nadrabiam zaległości w swoich blogowych wpisach.. Dotychczas czytałam Wasze i w końcu wzięłam się za robotę.  Musiałam w międzyczasie zamówić komin. Otrzymane wyceny oscylowały w granicach 6500 do nawet 10 000. Kupiłam internetowo komin Scheier Uniwersal, łącznie z przesyłką za 5500 zł. Mam nadzieję, że się sprawdzi:) Do tego musiałam załatwić stemple. Odkupiłam prawie 200 z budowy obok-5 zł/sztukę, może i mnie uda się odsprzedać:) 

Dalsze prace trwają, wszystko idzie płynnie i zgodnie z planem. Inwestorka i Wykonawca cieszą się:) zobaczymy na jak długo ??

12.09.2021

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.plblog budowlany - mojabudowa.pl

czarnapantera
ranga - mojabudowa.pl sympatyk
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 7495
Komentarzy: 27
Obserwują: 2
On-line: 9
Wpisów: 14 Galeria zdjęć: 16
Projekt
bez piwnicy
ETAP BUDOWY - Brak
ARCHIWUM WPISÓW
2024 maj
2022 październik
2022 sierpień
2022 kwiecień
2022 luty
2021 październik
2021 wrzesień
2021 sierpień

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67458
Liczba wpisów: 222895
Liczba komentarzy: 903278
Liczba zdjęć: 681668
Liczba osób online: 168
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
extrakominki.pl wkłady kominkowe, piece, akcesoria